εργαστήρια 2024-25

  

 

 

 

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 

 

 

 

 

 

 

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ

της Σχολικής Μονάδας

 

 

 

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 21+:  

http://iep.edu.gr/el/psifiako-apothetirio/skill-labs

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ-

 

  2ο  Νηπιαγωγείο Βαμβακόπουλου

 

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-25

 

Νηπιαγωγείο

Αριθμός τμημάτων

2

Αριθμός μαθητών/μαθητριών σχολικής μονάδας

46

Αριθμός εκπαιδευτικών σχολικής μονάδας

6

Αριθμός εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στα Εργαστήρια δεξιοτήτων

6

 

Ζω καλύτερα – Ευ Ζην

Φροντίζω το Περιβάλλον

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ  -  Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Δημιουργώ και Καινοτομώ  –  Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή - Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια

1. Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

1. Ανθρώπινα δικαιώματα

1. STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική

2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη

2. Κλιματική αλλαγή - Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία

2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση

2. Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα

3. Γνωρίζω το σώμα μου - Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση

3. Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά

3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

 

 

 

 

 


 

Βασικός προσανατολισμός του ετήσιου Σχεδίου Δράσης (Πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα)

 

Το όραμά μας

Το όραμα για το σχολείο μας είναι τα παιδιά να καλλιεργήσουν δεξιότητες 21ου αιώνα, δεξιότητες ζωής ,δεξιότητες νου ,επιστήμης και τεχνολογίας μέσα σε κλίμα συνεργασίας 

Ονειρευόμαστε ένα σύγχρονο, συνεργατικό, χαρούμενο ,δημιουργικό  σχολείο

 

Στόχοι της σχολικής μονάδας σε σχέση με τις τοπικές και ενδοσχολικές ανάγκες

 Δεξιότητες που πρόκειται να καλλιεργηθούν :

 

21ου αιώνα : κριτική σκέψη, διάλογος, συζήτηση, αντιπαράθεση ιδεών.. που θα  εδράζονται σε παιδαγωγικές προσεγγίσεις όπως ..

 συνεργατική, διερευνητική μάθηση ,επίλυση προβλημάτων και θα προωθούν την συν οικοδόμηση της γνώσης μέσω της συνεργασίας  της επικοινωνίας και την αλληλεπίδραση  τους

 

Δεξιότητες ζωής : εν συναίσθηση και ευαισθησία ,προσαρμοστικότητα, ανθεκτικότητα, πρωτοβουλία, υπευθυνότητα

 

 

Δεξιότητες νου: στρατηγική σκέψη, πλάγια σκέψη, κατασκευές, παιχνίδια,     ρουτίνες σκέψεις

 

Δεξιότητες επιστήμης τεχνολογίας: πειράματα, τεχνολογία ,κατασκευές,

Τη διαθεματική, τη διεπιστημονική και βιωματική προσέγγιση της γνώσης ,την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών ως εργαλείο εμπλουτισμού της μαθησιακής διαδικασίας,παραγωγικότητα,οργανωτική σκέψη,επίλυση προβλημάτων

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ  ΑΝΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

 

Περιγράφουμε αδρά τις αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων

ως προς τη  Θεματική Ενότητα

Ζω καλύτερα- Ευ ζην

Επιμέρους θεματική: υγεία-γνωρίζω το σώμα μου

Τίτλος: <<καθρέπτη καθρεφτάκι μου πες μου πως λειτουργώ>>

 

ως προς τη Θεματική Ενότητα

Φροντίζω το Περιβάλλον

Επιμέρους θεματική: κλιματική αλλαγή- Φυσικές καταστροφές

Τίτλος: Δεινόσαυροι :κυνηγοί στη χώρα των Δεινοσαύρων


 

ως προς τη Θεματική Ενότητα

 

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Επιμέρους Θεματική: Ανθρώπινα δικαιώματα

Τίτλος: Μαθαίνω απο μικρός να είμαι Δημοκρατικός


 

 

ως προς τη Θεματική Ενότητα

Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

Επιμέρους Θεματική :Γνωριμία με τα επαγγέλματα

Τίτλος:<<Τα επαγγέλματα γνωρίζω και όταν μεγαλώσω αποφασίζω>>

Αναμενόμενο όφελος ως προς το σχολικό κλίμα

Οι προτεινόμενες δραστηριότητες θα αναπτύσσονται σε ένα υποστηρικτικό περιβάλλον μάθησης, ενθαρρύνοντας την ενεργό εμπλοκή των παιδιών και εστιάζουν στην καλλιέργεια και ανάπτυξη γνωστικών και μεταγνωστικών ικανοτήτων, αξιοποιώντας τις αρχές της παιδαγωγικής ψυχολογίας. Θα Αξιοποιούνται οι πρότερες γνώσεις των παιδιών επιδιώκοντας τη διασύνδεση και ενσωμάτωση της νέας γνώσης με τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους, μέσω πολλαπλών προσεγγίσεων ανάλογα με τις ανάγκες, τις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντά τους, υιοθετώντας στρατηγικές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και της βιωματικής μάθησης.

Ειδικότερα οφέλη

Οι δραστηριότητες θα είναι κατάλληλα διαμορφωμένες και διαφοροποιημένες ώστε να μπορούν να συμμετέχουν όλα τα παιδιά. Σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί η εκπαιδευτικός να προβεί εύκολα σε αλλαγές ή να τις προσαρμόσει σύμφωνα με το δυναμικό της τάξης. Οι δράσεις δεν θα  προάγουν ανταγωνισμό, συγκρούσεις ή περιθωριοποίηση και θα δίνονται ευκαιρίες για ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων και συνεργασία.

Αναμενόμενο αντίκτυπο για την ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας

 

Αντίκτυπο στην τοπική κοινότητα

Θα γνωρίσουν πως εργαζόμαστε στο Νηπιαγωγείο και θα αναγνωριστεί ευρύτερα ο ρόλος του

 

 

Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών

Οι δραστηριότητες θα είναι κατάλληλα διαμορφωμένες και διαφοροποιημένες για να συμμετέχουν όλα τα παιδιά

Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα εμπλουτίσουν το σχέδιο δράσης

Ενημέρωση γονέων, εμπλοκή τοπικών φορέων ,συλλόγου γονέων

Τελικά προϊόντα (ενδεικτικά) των εργαστηρίων που υλοποιήθηκαν

Εργασίες των μαθητών που θα αναρτηθούν στο σχολικό blog ,θεατρική παράσταση η Ψ/Κ παιχνίδια, κουκλοθέατρο η ότι άλλο προκύψει

Εκπαιδευτικό υλικό και εργαλεία  που χρησιμοποιήθηκαν εκτός της Πλατφόρμας των Εργαστήρια Δεξιοτήτων του ΙΕΠ.

φυσικό υλικό .. ,οπτικοακουστικό υλικό κλπ

 


 

 

ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ - ΤΕΛΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ

1. Τελική αξιολόγηση της υλοποίησης των τεσσάρων Θεματικών Ενοτήτων

Κείμενο 100 λέξεων (με βάση την αξιολόγηση και τον αναστοχασμό) στην μορφή λίστας για κάθε Θεματική Ενότητα

Ζω καλύτερα- Ευ ζην

Φροντίζω το Περιβάλλον

 

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

 

1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή - Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια

1. Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

1. Ανθρώπινα δικαιώματα

1. STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική

 

2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη

2. Κλιματική αλλαγή - Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία

2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση

2. Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα

 

3. Γνωρίζω το σώμα μου - Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση

3. Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά

3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

 

 

 

 

 

 

 

2. Οφέλη συνολικά από την υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης

(σε συνάφεια με την αρχική ανάλυση αναγκών)

ως προς το σχολικό κλίμα γενικά

το σχολικό κλίμα είναι πάντα καλό στο σχολείο μας καθώς η προϊσταμένη είναι σταθερή οργανικά καθώς και η 1 νηπιαγωγός

  όποιες νηπιαγωγοί έρχονται για 1 χρονιά στο σχολείο μας βρίσκουν μια καλή συνεργασία και την ακολουθουν

 

ως προς τη ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς)

η συνεργασία όλης της κοινότητας είναι άψογη 

ως προς την τοπική κοινότητα

και με την τοπική κοινότητα έχουμε πάντα καλή συνεργασία

3. Δυσκολίες – Εμπόδια κατά την υλοποίηση της πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος

Δυσκολίες και εμπόδια, σύντομη περιγραφή (ξεπεράστηκαν / ήταν ανυπέρβλητα)

 

 

Προτάσεις

Στη μορφή λίστας (150 λέξεις)

        ………………

        ………………

        ………………







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

  Σήμερα στο σχολείο μας είχαμε καλέσει το  Archaeolab   τα παιδιά είδαν και έμαθαν αρκετές πληροφορίες για τους Δεινόσαυρους  στο τέλος της...