2ος Θεματικός κύκλος
Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο
Τίτλος: Θέλω φίλο μου εσένα κι ας μην είμαι σαν εσένα
Να αναγνωρίσουν τον αποκλεισμό και τις διακρίσεις
Να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και αλληλεγγύης
Θεματικός κύκλος << Ενδιαφέρομαι και ενεργώ>>
Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα στο νηπιαγωγείο
Εργαστήριο 1ο
Παιχνίδια γνωριμίας και συνεργασίας που στόχο έχουν να προετοιμαστούν κινητικά, να επικοινωνήσουν μεσα απο την κινηση και τη μη λεκτίκη επικοινωνία.
Παίξαμε παιχνίδια γνωριμιας με τη χρηση διάφορων αντικειμένων, παιχνίδια ομαδικά , παιχνιδια σε ζευγάρια , παιχνίδια συνεργασίας και παιχνίδια εμπιστοσυνης με σκοπό το δέσιμο της ομαδας μας.
Εργαστήριο 2ο
Ας γνωριστούμε,ποιοι είμαστε;
Οιδραστηριότητες ειχαν σαν στόχο να αναγνωρίσουν τα παιδιά τα
ιδιαίτερα χαρακτηριστικά .τις δεξιότητες και τις προτιμήσεις που εχουν οι
συμμαθητές τους. Έτσι θα γνωριστούν καλυτερα και θα ανακαλύψουν τις
ομοιότητες αλλά και τις διαφορές που έχουν μεταξύ τους.
Συμπληρώνουν την <<εφημερίδα>>(ιδέα απο το popi it)
που τους δόθηκε με τη βοήθεια των γονιών και παρουσιάζει ο καθένας τον εαυτό
του στην ολομέλεια της τάξης. Στα ελληνικά αλλά και στα αγγλικά με την κυρια
Κωνσταντίνα.
Εργαστήριο 3ο
Ειμαι μοναδικός...Με τις δραστηριότητες αυτές τα παιδιά αναγνωρίζουν τον εαυτό τους σαν ενα άτομο ξεχωριστό , μοναδικό αλλά και απαραίτητο μέσα σε ένα σύνολο.
Με ατομική συνεντευξη με καθε παιδί συμπληρώνουμε και δημιουργούμε το παζλ της τάξης μας οπου κατανοουν ότι κάθε κομμάτι ειναι μοναδικό αλλα απαραίτητο.
Εργαστήριο 4ο
Μαθαίνω να σέβομαι τους αλλους γύρω μου και προσπαθώ να κατανοήσω τα συναισθήματα που προκαλούν τα λόγια μου.
Διαβάζουμε το βιβλιο<< οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουμε>>, φτιαχνουμε δυο καρδιές και συζητάμε πως αισθάνονται αναλογα με τις λέξεις που λέμε και γραφουμε γλυκες λεξουλες.
Μέσα απο την αφήγηση παραμυθιών τα παιδιά συνειδητοποιούν ποσο σημαντική ειναι η φιλία και η συνεργασία στην επιτευξη στόχων αλλα και στη ζωη τους γενικότερα.
Αφου διαβασαμε παραμύθια με σχετικα θέματα ζωγραφίσαμε τους φίλους μας και στην επομενη φάση επιρεασμένοι απο τον πίνακα του Κάθι Χάρινγκ συνεργαστήκαμε και ζωγραφίσαμε μαζί με το φίλο μας στην ίδια καρδιά
Εργαστήριο 6ο
Κλείνοντας και το τελευταιο εργαστηριο φτιαξαμε σαν ομαδική εργασια ενα βιβλίο <<Το αλφαβητάρι της Φιλίας>> και παιξαμε κουκλοθέατρο <<Το σκιουρακι και το ποντικάκι γινονται φίλοι>> που παρακολούθησαν όλα τα παιδιά του σχολείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.